tisdag 27 april 2010

Kattungar & Barnkalas!

Hej svejs igen!!
Superbloggerskan som är såååå otroligt duktig på att uppdatera ska härmed dela med sig av vad som hänt på sistone =)
I förra veckan, närmare bestämt tisdagen den 20 april så fick vi lite nytillskott här hemma.
Terra mitt lilla pälsmonster fick 3 söta små bebisar under kvällen, det blev 2 små flickor & 1 liten pojke =)
I lördags, 24/4, så fyllde vår lilla Linus 3 år!! Hjälp vad tiden gått fort, tyckte det var nyss han låg där så liten med sina 1861 gram & 44 cm.. nu är han ju en stoor kille som är snart 1 meter lång & väger en 13-14 kg!! Ja jag säger då det, tur att en annan fortfarande är ung & vacker som Linus brukar säga *hehe* (undrar vem som lärt han det =)) Var ett lyckat kalas iaf med släkten & Linus verkade nöjd & glad över sina presenter som till största delen bestod av pussel =)
Mamman hade dessutom gjort jättefina tårtor (vadå självgod?!), tyärr var det bara den ena som var god då den rosa tydligen fått någon besk smak av karamellfärgen *suck*
Men men vad gör man, häftig var den iaf =)

Vad händer annars, ja jag har sökt en utbildning som jag hoppas komma in på & isf börjar jag 9/8, ska bli sååå kul =)
Denna veckan är det ju valborg & jag hoppas att jag inte blir sjukare än så här så att vi kan träffa hottisgänget som planerat på fredag, annars blir jag lessen i ögat.
I söndags beskar vi vårt kära äppelträd så nu e det naket =)

Igår (måndag) var jag,Theo & lilla brun hos en likasinnad (läs Emma) & fikade & hängde =) Var som vanligt jättetrevligt & skönt att bara vara.

Lilla brun, Diezel, har ju precis som matte börjat sträva mot ett hälsosammare liv & det går riktigt bra, han har på ca 1 mån gått ner 1,3 kg! Starkt jobbat för en liten hund måste jag säga.
Matte går det oxå bra för & har lyckats bli av med 4 kg & 5cm i midjan på 1 månad.

Just ja igår (måndag) hade jag & Thomas grillpremiär, vart klyftpotatis & fläskkarré på menyn *mums*

Nej nu ska jag fixa lite med annat men ha det bra alla ni som kanske läser!

Puss & Kram , kanske syns på stan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar